%0 Journal Article %T رسانه و سیاست مصرف در بریتانیا; جنون گاوی، تغییراقلیم جهانی و ایدئولوژی های مرگبار %J مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی %I دانشگاه تهران %Z 2008-0468 %A بارتلز, دنیس %D 2016 %\ 06/21/2016 %V 11 %N 1 %P 1-10 %! رسانه و سیاست مصرف در بریتانیا; جنون گاوی، تغییراقلیم جهانی و ایدئولوژی های مرگبار %K ایدئولوژی %K جنون گاوی %K اسکراپی %K تاچری‌ها %K رسانه %R %X در دهه 1980 خطر مصرف فرآورده‌های گاوی برای سلامت عمومی در تمام بریتانیا آشکار شد. در این مقاله، سیاست‌های دولت‌های محافظه‌کار که پشت سرهم در بریتانیا بر سر کار می­آمدند و با گفتمان ­سازی سیاسی‌-رسانه ای اجازه گسترش چنین خطری را دادند، با کنش های صنایع سوخت فسیلی و متحدان سیاسی آن‌ها مقایسه و هم ­سنجی می­ شوند. این کنش ­ها به چشم انداز کنونی در انقراض‌ انبوه منتهی شد که به ­وسیله مزاحمت در فرآیند تغییر اقلیم زیست انسانی ایجاد شده بود. گفته می‌شود که ایدئولوژی‌های طرفدران حق بقا به همراه تعهد به عملکرد بی‌قید و بند «عوامل مؤثر در بازار» از دلایل تمایل بخش ­هایی از طبقات حاکم بود تا راه را برای خطر انقراض‌های گروهی از طریق مصرف و احتراق سوخت‌های فسیلی هموار کنند. %U https://gmj.ut.ac.ir/article_66466_d91a492db81b25fd953a94df3c4bfc7c.pdf