%0 Journal Article %T ارزیابی عوامل موثر بر محبوبیت تبلیغات در رسانه اجتماعی آنلاین %J مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی %I دانشگاه تهران %Z 2008-0468 %A سیادت, سید حسین %A شکوهیار, سجاد %A سخی جوارشک, سید امیر حسین %D 2016 %\ 06/21/2016 %V 11 %N 1 %P 66-79 %! ارزیابی عوامل موثر بر محبوبیت تبلیغات در رسانه اجتماعی آنلاین %K رسانه های اجتماعی آنلاین %K پیام ها %K تبلیغات %R %X در این مقاله پژوهشی تلاش کرده ­­ایم با ارزیابی سیستماتیک مدل­های موجود در زمینه شبکه های اجتماعی آنلاین، آن دسته از عواملی که روی محبوبیت تبلیغات نام ­های تجاری در رسانه­ های اجتماعی تاثیر دارند را شناسایی و یک مدل مفهومی برای نشان دادن اثر محتوی به کار رفته در پیام نام­های تجاری را ارائه کنیم. همچنین با توجه به عوامل ذکر شده 11 فرضیه در نظر گرفته ­ایم که هر کدام از آنها را به وسیله عامل ­های اندازه گیری محبوبیت پیام ­ها (تعداد پسندیدن، تعداد نظرو تعداد اشتراک­گذاری) مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. برای آزمون فرضیه­ های مطرح شده پرسشنامه ­هایی در نظر گرفته ­ایم. این پرسشنامه ­ها در میان دانشجویان دوره کارشناسی به بالا در دانشگاه ­های شهر تهران توزیع شدند و نتایج حاصل از آنها مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته­ ها نشان دادند که عامل­ هایی مانند «پیام ­های سرگرم کننده»، «استفاده از عکس در پیام‌ها» و «موقعیت پیام ­ها» می­ تواند تاثیر زیادی بر روی بالا رفتن محبوبیت پیام­ ها داشته باشند. %U https://gmj.ut.ac.ir/article_66470_fc4837b60f94009377ad42bfc7468d3e.pdf