%0 Journal Article %T تحلیل کارکرد فن اقناع در کارزارهای تبلیغاتی فاکوپا %J مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی %I دانشگاه تهران %Z 2008-0468 %A رحمانی, نجیبه %A صادقی نیا, سارا %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 15 %N 2 %P 79-105 %! تحلیل کارکرد فن اقناع در کارزارهای تبلیغاتی فاکوپا %K تبلیغات %K روان شناسی تبلیغات %K فاکوپا %K کارزار تبلیغاتی %K اقناع مخاطب %R 10.22059/gmj.2020.84947 %X تبلیغات در هر عرصه ای به خصوص حوزۀ تجارت از ارکان ارتباط جهان معاصر محسوب می شود.تبلیغات موفق برپایۀ اصولی چون روان شناسی تبلیغ و شناخت بازار هدف استوار است؛ از این جهتفاکوپا « شرکتی که در دهۀ سی پایه گذاری شد، یکی از موفق ترین بنگاه های تبلیغاتی ایران است».فاکوپا با به کار گرفتن کارزارهای تبلیغاتی که پدیدۀ نوظهور در تبلیغات نوپای ایران به حساب می آمد؛توانست تحولی در تبلیغات به وجود آورد. بسیاری از روش های تبلیغاتی این شرکت برای اولین بار درایران تجربه شد. فاکوپا بیش ازآنکه برقابلیت های بصری و تصویری تبلیغات استوار باشد برروان شناسی تبلیغات متمایل بود که تأثیر شگرف آن را در تبلیغات، انتظاری، تلقینی و ترغیبی و...می توان دید. در این مقاله باتوجه به مباحثی چون تبلیغات و الگوهای ارتباط و همچنین تبلیغات ومؤلفه های روان شناسی به مطالعۀ کارزارهای تبلیغاتی فاکوپا پرداخته می شود. این پژوهش به روشتوصیفی تحلیلی و به شیوۀ اسنادی با تورق روزنامۀ اطلاعات و گردآوری کارزارهای تبلیغاتی فاکوپا -در دهۀ سی و چهل صورت گرفته است. هدف از این امر، شناخت حوزه های تبلیغات، روان شناسیتبلیغات و جایگاه آن در تاریخ تبلیغات ایران است. %U https://gmj.ut.ac.ir/article_84947_d878fc0aa4d5a3016967a5970fb3dbd1.pdf