TY - JOUR ID - 68233 TI - مطالعه تاثیر تجارت الکترونیک در بازارسازی رسانه بر خط JO - مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی JA - GMJ LA - fa SN - 2008-0468 AU - بغزیان, آلبرت AU - حقیقی, محمد AU - امینی لاری, منصور AU - قهرمانی, عبدالرضا AD - استادیار گروه علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران-پردیس بین‌المللی کیش AD - دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران-پردیس بین المللی کیش AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت AD - دانشجوی دکترای مدیریت رسانه‌ای پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 13 IS - 1 SP - 22 EP - 42 KW - تجارت الکترونیک KW - بازارسازی KW - رسانه بر خط DO - 10.22059/gmj.1397.68233 N2 - در این پژوهش تلاش کرده ایم با مطالعه نقش فناوری نوین تجارت الکترونیک در قالب مدل های تبیینی، امکان بهره گیری موثر در ایجاد بازار جهت تعامل بنگاه ها و همکاران رسانه ای بر خط را ارزیابی کنیم.  در این راستا با مطالعه مدل های پیشین در این زمینه و با شناسایی عوامل اثرگذار در بازار سازی رسانه های بر خط، مدلی مفهومی برای نشان دادن اثر تجارت الکترونیک بر بازارسازی ارائه می شود.  برای پاسخ به سوالات پژوهش پرسشنامه ای به صورت محقق ساخته تدوین کردیم، که این پرسشنامه از نظر پایایی و روایی در سطح مطلوبی قرار داشت. پرسشنامه ها میان افراد دست اندکار در زمینه رسانه‌های بر خط و تجارت الکترونیک و کارشناسان این حوزه توزیع و برای آزمون فرضیه از مدلیابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شد. یافته ها نشان می دهد تجارت الکترونیک به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق رسانه‌های دیجیتال بر خط، تأثیر مثبت و معنی داری بر بازارسازی دارد.  همچنین تجارت الکترونیک تأثیر مثبت و معنی داری بر رسانه بر خط دارد و رسانه‌های بر خط نیز تأثیر مثبت و معنی داری بر بازار سازی دارند.  UR - https://gmj.ut.ac.ir/article_68233.html L1 - https://gmj.ut.ac.ir/article_68233_ba282b0005f32fb78bc0f749f59a91fb.pdf ER -