• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 14 (1398)
شماره شماره 1
بهار و تابستان 1398، صفحه 1-150
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
ابراهیمی, سید عباس, عین علی, محسن. (1398). عوامل مؤثر بر قصد تداوم استفاده از شبکه های اجتماعی؛ با میانجی گری اعتماد (مورد مطالعه: پیام رسان تلگرام و سروش). مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی, 14(1), 29-49. doi: 10.22059/gmj.2019.73575
سید عباس ابراهیمی; محسن عین علی. "عوامل مؤثر بر قصد تداوم استفاده از شبکه های اجتماعی؛ با میانجی گری اعتماد (مورد مطالعه: پیام رسان تلگرام و سروش)". مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی, 14, 1, 1398, 29-49. doi: 10.22059/gmj.2019.73575
ابراهیمی, سید عباس, عین علی, محسن. (1398). 'عوامل مؤثر بر قصد تداوم استفاده از شبکه های اجتماعی؛ با میانجی گری اعتماد (مورد مطالعه: پیام رسان تلگرام و سروش)', مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی, 14(1), pp. 29-49. doi: 10.22059/gmj.2019.73575
ابراهیمی, سید عباس, عین علی, محسن. عوامل مؤثر بر قصد تداوم استفاده از شبکه های اجتماعی؛ با میانجی گری اعتماد (مورد مطالعه: پیام رسان تلگرام و سروش). مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی, 1398; 14(1): 29-49. doi: 10.22059/gmj.2019.73575

عوامل مؤثر بر قصد تداوم استفاده از شبکه های اجتماعی؛ با میانجی گری اعتماد (مورد مطالعه: پیام رسان تلگرام و سروش)

مقاله 2، دوره 14، شماره 1 - شماره پیاپی 27، بهار و تابستان 1398، صفحه 29-49  XML اصل مقاله (1.28 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/gmj.2019.73575
نویسندگان
سید عباس ابراهیمی email 1؛ محسن عین علی2
1استادیار و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری،دانشگاه سمنان
2دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری،‌ دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
تاریخ دریافت: 07 بهمن 1397،  تاریخ بازنگری: 19 آبان 1398،  تاریخ پذیرش: 17 شهریور 1398 
چکیده
امروزه زندگی انسان­ها، شدیداً تحت تأثیر ارتباطات نوین قرار گرفته است و حتی این تأثیر به خصوصی­ترین ابعاد زندگی آن­ها نیز رسوخ کرده است. شبکه‌های اجتماعی امکانی را فراهم آورده‌اند که کاربران به واسطه آ­ن­ها می­توانند علاقه­مندی‌ها، افکار و فعالیت‌های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. از طرفی، یکی از ویژگی­های این شبکه­های اجتماعی­، ایجاد سهولت در برقراری ارتباط­های اجتماعی است. در کنار هر رابطه، بحث اعتماد به آن رابطه نیز همواره مطرح است، لذا هدف از انجام پژوهش حاضر،­ سنجش عوامل مؤثر بر قصد تداوم استفاده از شبکه­های اجتماعی با تأکید بر نقش میانجی اعتماد به شبکه­های اجتماعی تلگرام و سروش در بین 395 نفر از شهروندان بالای 18 سال در شهر سمنان است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی، از نوع تحقیقات توصیفی و با روش پیمایشی است. جهت جمع‌آوری اطلاعات، از پرسشنامه مبتنی بر طیف لیکرت و برای تجزیه و تحلیل داده­های تحقیق، از مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته­های پژوهش حاضر نشان داد که نفوذ اجتماعی و سهولت کاربری بر اعتماد به شبکه­های اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، بین متغیر اعتماد به شبکه­های اجتماعی و قصد تداوم استفاده از شبکه­های اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری یافت شد.
         
کلیدواژه‌ها
شبکه های اجتماعی؛ اعتماد؛ سهولت کاربری؛ قصد تداوم
عنوان مقاله [English]
Factors affecting the continuance intention for using social networks; the role of mediators of trust (Case study: Telegram and Soroush messengers)
نویسندگان [English]
Seyed Abbas Ebrahimi1؛ Mohsen Eynali2
1Assistant Professor, Department of Economic & Management, Semnan University, Semnan, Iran
2Ph.D. Student of Public Management, Faculty of Management, Semnan University, Semnan, Iran.
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 115
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 79
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.