شناسایی و اولویت‏بندی پارامترهای مؤثر در اثربخشی تبلیغات اینترنتی

نویسندگان

1 عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

2 عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

3 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی) دانشگاه پیام نور

چکیده

مساله‏ ای که این مقاله به آن می‏پردازد به رابطه تبلیغات و اینترنت مربوط می‏شود. این مقاله می‏خواهد به این پرسش پاسخ دهد که شرکت‏های تجاری و تبلیغاتی برای افزایش توجه مخاطبان و برخورداری تبلیغ از مؤلفه‏های اثربخش و تاثیر گذار، از کدام پارامترهای تاثیرگذار در تبلیغات اینترنتی باید استفاده کنند؟ از این نظر، این مقاله به‏دنبال شناسایی و سپس اولویت‏بندی پارامترهای مؤثر بر تبلیغات اینترنتی است. توضیح آن‏که آگهی‏های تبلیغاتی که زمانی مؤثرترین و کارآمدترین روش مارک‏سازی و نیز موتور نفوذ محصولات جدید بودند، این روزها به‏دلیل رشد و گسترش خود، در معرض تهدید قرار گرفته‏اند. چراکه هر چه گستره تبلیغات بیشتر شده توجه مردم به آگهی‏های بازرگانی کمتر شده است. تبلیغات مکرر سبب کاهش توانایی و ظرفیت کسب فضایی در ذهن مشتریان می‏شود. مساله مهم برای شرکت‏ها نیز این است که تبلیغ آنها از مؤلفه‏های اثر بخش و تاثیر گذار برخوردار باشد. بدین ترتیب این مقاله می‏خواهد به این دانش دسترسی پیدا کند و راه‏های افزایش بهره‏وری تبلیغات را شناسایی و معرفی کند. در این مقاله ضمن بیان نتایج کلی، به‏دلیل گستردگی پژوهش انجام شده برای این مطالعه، تنها به تفسیر نتایج گروه عوامل مرتبط با بازار اشاره می‏شود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Identifying And Prioritizing Effective Parameters In Internet Advertising

نویسندگان [English]

  • Mahmood Mohamadian 1
  • Mohammad Mahdi Parhizkar 2
  • GholamReza Dargi 3
1
2
3
چکیده [English]

The present article deals with the relationship between advertising and Internet. It is an attempt to answer the question: What effective parameters should business companies and advertising agencies use in their internet advertising in order to boost the attention of their audience on the one hand, and impart effective characteristics to their ads on the other. The article, therefore, seeks to identify and then rate the parameters that affect internet advertising. It is noteworthy that promotional advertising, once the most efficient and effective method of branding as well as the propulsion force for new products, is now being endangered by its own expansion. For the wider the scope and scale of advertising, the less the attention people would tend to pay to commercial advertisements. Moreover, continuous exposure to ads would gradually reduce the ability and capacity of the customer’s mind to provide a space for ads. It is then a matter of significance for business companies that their advertising should enjoy effective and impressive components. Hence the present article, which is intended to acquire the knowledge and discover, as well as demonstrate, the ways and means of increasing the productivity of advertisements. Discussing on major results, because of the extension of the area, this essay is to focus on expression and interpretation of the results, regarding the group of factors in market.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Internet Advertising
  • Effectiveness
  • efficient factors
  • ad designing and advertising agents