احمدی، حبیب، دلآور، مریمسادات و بهمنی، لیلا (1391)، تأثیر استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بر هویت اجتماعی جوانان؛ مطالعه موردی شهر شیراز. فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر، 2(21)، 15-33
اخوانملایری، فائزه، نوغانی، محسن و مظلوم خراسانی، محمد (1393). شبکههای اجتماعی مجازی و شادکامی. رسانه و فرهنگ، 2، 1-24
بروجردی علوی، مهدخت و شمسی، آزاده (1394). نقش ماهواره در تغییر تصور ذهنی جوانان تهرانی از ازدواج. مطالعات راهبردی سیاست گذاری عمومی (مطالعات راهبردی جهانی شدن). 6(19)، 263-287
بهار، مهری، و بیژنی، محمدجواد (1398). رسانههای اجتماعی و هویت جهانی، مطالعه پلتفرم اینستاگرام. مجله جهانی رسانه، 2(28)، 53-76
بهشتی، سید صمد، حیدری، آرمان و مدبرنژاد، عاطفه (1400). مدلسازی تأثیر رسانهها بر انتظارات نقش جنسیتی مورد مطالعه: افراد 15 سال به بالای شهر یاسوج. پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران، 10(2)، 73-98.
پولادی، کمال (1382). عصر اطلاعات و پیدایش جامعه شبکهای. کتاب ماه علوم اجتماعی، 38-47
تبریزی، منصوره. (1398). رابطه رسانهای شدن زندگی روزمره و سلامت خانواده. مطالعات رسانههای نوین، 18، 167-202
جلاییپور، حمیدرضا و اخلاصی، ابراهیم (1391). گرایش زنان به آموزههای گفتمان روشنفکری؛ مورد مطالعه: زنان 18-40 سال شهر شیراز. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 28، 11-34.
جوانی، وجیهه، آقاجانی فرشته و عالمی، مینا (1401). تأثیر رسانهها بر کلیشههای جنسیتی در ورزش زنان. زن در فرهنگ و هنر، 14(1)، 57-72.
خانزاده، عباسعلی، ولینژاد فومنی، زهرا، و خداکرمی، فائزه (1398). کیفیت زندگی، عملکرد خانواده و سبک
زندگی زنان متأهل کاربر و غیرکاربر شبکههای اجتماعی.
علوم روانشناختی، 18(73)،
39-43.
دارابی، مسعود و کلاشلو، حسن (1395). مطالعه تأثیر شبکههای اجتماعی و مکانیسم تأثیرگذاری آن بر ارزشهای خانواده؛ مورد مطالعه: جوانان شهر تهران
. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 15(33)، 1-42.
دلآور، مریمسادات و احمدی، حبیب (1391). رابطه استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی بر میزان ارتباط با جنس مخالف. علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 1-24.
رحیمی، محمد، شکربیگی، عالیه، ساروخانی، باقر، و حضرتی صومعه، زهرا (1396). بررسی جامعهشناختی رابطه شبکههای اجتماعی مجازی و تغییرات جاری در خانوادهها.
پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده، 96(8)، 145-169
.
روشه، گی (1380). تغییرات اجتماعی. ترجمه منصور وثوقی. تهران: نشر نی.
رهبر مهرپو، بهناز، رشیدی، احتشام، و دانایی، ابوالفضل (1401). مدلسازی تأثیر رسانههای اجتماعی در بازنمایی هویت ایرانی– اسلامی زنان. مطالعات رسانههای نوین، 8(31)، 109-141.
ریتزر، جورج (1374). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: نشر علمی.
زارع، زهرا، دشتیانه، سوده، زارع، شیوا (1399). تغییر نگرش نسبت به تابوی قاعدگی از جوامع بدوی تا عصر رسانه (مطالعه مروری سیستماتیک). خانواده و سلامت جنسی، 1(2)، 39-50
زندیه، زهره، خانیکی، هادی، وکیا، علی اصغر (1398). طراحی و ارزیابی الگوی کارکردهای متنوّع شبکههای اجتماعی مجازی در ارتباطات میانفرهنگی قومی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاههای تهران). مجله جهانی رسانه، 14(2)، 77-105.
ظهیری، صمد (1397). جامعه شبکهای و تروریسم مجازی. فصلنامه سیاست، 48(2)، 413-431.
عبادالهی نوراله، چشمه سهرابی مظفر، نوشین فرد فاطمه (1393). تحلیل عوامل فناورانه مؤثر بر پذیرش فناوری بر اساس نظریه اشاعه نوآوری راجرز: مورد پژوهشی نرمافزار نمایه نشریات. دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، 26(7)، 79-91.
عطاران، بردیا، و برزویی، محمدرضا (1397). هویتشناسی رسانههای جدید ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش مفاهیم دینی در چارچوب ایده رسانههای سرد و گرم مکلوهان. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تأثیر گذاری فضای مجازی در ارتقای آموزشهای دینی، 61-85.
غفاری، غلامرضا و ابراهیمی لویه، عادل (1384). جامعهشناسی تغییرات اجتماعی. تهران: آگرا: لویه.
کنعانی، محمد امین، حمیدی فر، مهدی، و قربانی، ابوذر (1396). بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر هویت جنسیتی مادران و دختران: مطالعهای در شهر رشت. توسعه اجتماعی، 11(3)، 97-128.
لادریر، ژان (1380). رویارویی علم و تکنولوژی با فرهنگها. ترجمه پروانه سپرده. تهران: مؤسسه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
محمدی، جمال، خالقپناه، کمال، و غلامی، الهه (1395). تجربه مصرف شبکههای اجتماعی؛ مورد مطالعه: شبکه اجتماعی بیتاک. تحقیقات فرهنگی ایران، ۴ (۳۶)، 59-88.
محمودی، یسری، محدثی گیلوایی، حسن، و تاجالدین، محمدباقر. (1396). مطالعه جامعهشناختی دلایل و پیامدهای جراحیهای زیبایی زنان و مردان ساکن شهر تهران. مطالعات راهبردی زنان، 20(77)، 139-167.
مددپور، محمد (1383). جامعه شبکهای از نگاه دو متفکر معاصر: مانوئل کاستلز و کوین کلی. کتاب ماه علوم اجتماعی، 26-41.
Davis, F. (1989). Perceived ease of use and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-339.
Gaia, A. C. (2013). The role of gender stereotypes in the social acceptability of the expression of intimacy. The Social Science Journal, 50, 591– 602.
Goffman, Erving (1979). Gender Advertisements. London: Red Globe Press
Lindsey, Linda (2014). Gender Roles: Sociological Perspectives. London: Routledge.
Lull, James (1980). The Social Uses of Television. Human Communication Research, 6(3) ، 197–209. Doi:10.1111/j.1468-2958. 1980.tb00140. x.
Rogers, E.M. (1995). The Diffusion of Innovations. 4th Edition. New York. NY. Free Press
Vankatesh, V., Morris, M., Davis, G. Davis, F (2003). User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models. Management Science, 35(8), 982-1003.